ikganaarschotland.reismee.nl

FORT WILLIAM - The real big Ben Dag 3 - 21 September - Maandag

Ik besluit Oban een tweede kans te geven. Mijn trolley laat ik achter op het station en besluit toch Mc Caig' s Tower te bekijken. Terwijl ik omhoog loop begint het weer te regenen. Binnen de kortste keren loop ik te soppen in mijn schoenen. Lang leve de festival poncho!

Op de terugweg spot ik een internetcafé waar ik na een warme koffie eindelijk de eerste foto's kan uploaden. Ondanks dat ik alle tijd heb (ruim 2.5 uur) vliegt de tijd voorbij en kan ik in de trein weer droge sokken aantrekken.

Rond 16:00 verschijnt langzaam de berg Ben Nevis aan de horizon. 1344m hoog. De hoogste in Groot Brittannië. Ondanks dat veel straatjes en huizen al aan HP doen denken is op Ben Nevis echt een deel van Harry Potter & the philospers stone opgenomen. In de winter moet het ook een perfecte plek zijn om de snowboarden. Wauw hij is echt 'Huge'!

In Fort William zoek ik als eerst de 6 Caberfeidh B&B op. Een grappig klein bol manneke trekt op de veranda de trolley uit mijn hand en begint van alles te brabbelen. Binnen ziet de missies dat ik er geen klap van versta. Ze maand haar man 'to leave the gaelic! and speak proper englisch'! ' Sorry dear, you know men. They only can think from the nek down'

Wink

De kamer zit vol met tierelantijntjes en je kan zien dat ze echt hun hart en ziel in de B&B gestoken hebben. Na nog een paar droge sokken en het omwisselen van mijn natte boots voor mijn sneakers ga ik het stadje in op zoek naar iets eetbaars, het liefst iets met groente of fruit.

Fort William is verlaten, en hoe later op de avond het wordt hoe harder het gaat regenen. Ik kan niet echt een leuke plek vinden en besluit de mega supermarkt Morrisson op te zoeken. Daar kon ik niet omheen bij aankomst op het station vanmiddag. Omdat ik toch wel erg naar een warme douche verlang haal ik wat sla, brood en brie en trek ik me terug op 6 Caberfeid.

Na een warme douche, smakelijke maaltijd en een aflevering van Bones is het tijd om te gaan slapen. The Mr. & Ms. verwachten me morgen stipt om 08.30 aan het ontbijt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!